Gravid kläder

Jag har verkligen hamnat i det här "typiska" gravid träsket jag läst mycket om. Jag har ALLTID gillat att göra det lätt för mig, tvättar håret tex ( det är inte alls bra för mitt hår att tvättas ofta då det blir FETT jätte fort när jag gör så ) Ibland brukar jag tvätta håret 2 gånger i veckan då är det jätte bra men det funkar ju inte riktigt när man jobbar varje dag för då vill man ju vara fräsh och absolut inte ha fett hår, är man bara hemma och inte ska träffa nån gör jag INGENTING med mig själv. Glider runt i mina mjukis, ingen bh, osminkad och oduschad. Vilket jag har kommit på att jag gör väldigt mycket nu med när jag är gravid. Jag fixar mig mer nu eftersom jag jobbar varje dag, sminkar mig ( ytters lite ) och ser alltid till att vara fräsh till jobbet. Men så fort jag kommer hem åker bh av och mjukisarna på och har kommit på mig själv med hur jävla tråkigt det är och framförallt oattratktivt. Tänkt min sambo där ligger jag med fett hår, osminkad i slapp kläder och dessutom gravid hur attraktiv är man då? Hmm.. Inte så värts faktiskt. Sen jag och min sambo blev tillsammans för lite mer än fyra år sen slutade jag bry mig så mycket om hur jag såg ut eller visade mig bland andra folk vilket har sina för och nackdelar kan jag tycka. Innan gick jag aldrig utanför dörren osminkad nu går jag ofta i mjukis osminkad och handlar liksom ganska stor skillnad kan man säga. Och jag vet om det, men jag bryr mig inte speciellt mycket om hur andra ser mig eller vad dom tycker. Jag tycker det är onödigt att "slösa" smink på att jag ska vara hemma hela dagen och inte träffa nån, varför ska jag sminka mig då. Eller ha jobbiga kläder som sitter obekvämt ingen ser mig ju ändå, jo min pojkvän ser mig hela tiden. Det har inte slått mig förens nu. Man kan ju faktiskt ha bekväma saker fast det inte behöver vara mjukis och man kanske ändå ska försöka sminka sig även om man ska ligga hemma hela dagen bara för att man blir snyggare, det blir kanske lite "roligare" att titta på. Inte bara för andra utan även för en själv att se sig i spegeln och kunna tycka man är fin även om man är slapp.

Men nu börjar magen växa allt med och jag kan fortfarande ha mina kläder nog tack vare att jag innan jag blev gravid kanske ett halvår innan hade nått mitt mål med att gå ner i vikt gick ner nästan 10 kg som jag gick upp i samband med att jag skaffade ett fast förhållande. Innan jag träffade min kille så kunde jag äta vad jag ville när jag ville hur jag ville utan att gå upp ett gram ( precis sån är han ) men sen träffade jag honom och poff 10 kg, tack ska du ha ! haha. Det var kanske något som inte syntes överdrivet mycket men det var ändå som en käftsmäll för mig och speciellt när min sambo är väldigt smal och liten var det inte jätte kul att ligga brevid honom i sängen när han hade ben som var som mina armar. Dock vet jag att han mår väldigt dåligt över att inte kunna gå upp i vikt, men alla kan. Jag var precis som han innan men tyckte det var ganska gött ändå att kunna äta chips och godis utan att det hände något så jag säger det ofta till honom att en dag säger det bara poff ( som för mig ) och så är det inte lika kul längre. För jag tyckte det var skit jobbigt att gå upp och så hade jag kommit till mitt mål och så inte långt efter det blev jag ju som sagt gravid. Har nu gått upp ca 7 kg tror jag och det är 3 månader kvar så känns okej ändå. Så kan ha mycket av mina andra kläder som fortfrande tom är lite stora, vissa jeans och sådär. Så det är kanon men vill ändå ha kläder som är "slappa men snygga" vet nån vart det finns? Eller vart man kan få tag på det, eller nån som varit/är gravid och vet vart man kan köpa lite finare gravidkläder. För inte så attraktivt att alltid se mig i dessa brallor, eller vad säger ni?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback