Egen tid är viktigt

Läser med spänning dessies blogg som nu ligger på bb tänker själv tillbaka på när jag låg där, min prins är redan 1 1/2 månad. Tiden gör sååå snabbt, alla säger ta vara på tiden för dET går så fort osv. Känner verkligen att jag gör det, njuter av min lilla prins. Lägger all tid och energi på honom, han är det viktigaste nu. Det är hans behov som kommer i fokus och inte mina, det jag vill är inte så viktigt längre.
 
 
men egen tiden är ändå viktig, tog mig en lång varm dusch, rakade benen, färgade ögonbrynen. Behövdes allt av det, så det var skönt. Man får välja sina tillfällen. Det är viktigt att ge varan egen tid, att låta varan göra egna saker. Dock tror jag att det är lättare för pappan att "släppa" allt och slappna av och vara borta. Till skillnad ifrån mamman, i detta fallet mig. Jag är inte riktigt helt avslappnad när jag lämnar min bebis, men behöver komma ut och göra lite andra saker. Få lite andrum, då jag varit instängd så länge på sjukhus och lägenhet. Gustav har ju jobbat och varit hemma där av inte alls varit lilla låst som jag. 
 
Nu när jag äter helt mjölkfritt var det svårt att hitta något att ha på mina varma mackor blev hyfsat ändå. Någon som har recept på goda mjölkfria saker? Vardagsmat typ skriv gärna 
 
Bestod av tomay, svamp, senap, skinka, tomatpuré. Helt okej :)
 
nä nu ska jag passa på att sova lite, innan prinsen vaknar igen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback