Dagens ilandsproblem

Något jag kan störa mig väldigt mycket på är folk som blir så himla bra på kort men som kanske inte är lika fina i verkligheten. Asså att man typ blir snyggare på kort än vad man egentligen är, varför är det så? Jag tycker själv att jag aldrig blir bra på bild jag trivs mycket bättre bakom kameran än framför, så är det bara. Och kan aldrig ta fina "så här ser jag ut idag" bilder. Som jag ser många av mina vänner lägger upp på instagram ( nu menar jag inte att dom är fula i verkligheten, verkligen inte! ) Kanske kunde misstolkas annars, utan det var mer en reflektion för att jag inte kan ta bra bilder på mig själv. Men åter igen till det första, att många bilder jag ser på personer man tänker herregud så jävla snygg så ser man personen i fråga i verkligheten och tänker, är det samma person? Varför blir det, eller är det så. Borde man inte vara lika snygg i verkligheten som på bilden eller jag fattar inte. Har dom speciella appar som gör dom snyggare eller är dom helt enkelt sjukt bra på att fota sig själv i så snygga vinklar. Jag vet inte hur vissa lyckas, för det är lite samma ämne som jag har både dessa med att jag inte kan ta fina "så här ser jag ut idag" bilder på mig själv och att folk blir så sjukt snygga på kort men inte är det i verkligheten.

När jag kollar min instagram tex så ser jag många som lägger upp bilder på sig själva JÄTTE fina bilder, jag lyckas aldrig få fina bilder ( och jag ska ändå vara fotograf haha pinsamt ! ) därför lägger jag sällan upp bilder. Om jag någon gång gör iording mig vilket är väldigt, väldigt sällan då jag knappt går ut längre. Men iaf tycker att jag ser okej ut och ska ta bild typ, så blir det ju inte alls lika snyggt på bild som det är i verkligheten. Tycker oftast att det blir mycket fulare. Jag tycker att när jag själv tycker att jag ser bra ut och skulle kunna ta bild och lägga upp blir det aldrig bra bilder men när jag då kanske inte är så iording gjord och ska ta nån bild då kan dom bli skit bra ibland. Hur sjuk är inte det? Jag fattar inte.. Varför kan det bli så. Någon som har svar? För det är något jag verkligen kan störa mig på och jag vill kunna visa bilder i bloggen på typ mig själv då eftersom den handlar om mig haha. Nä men ah visa lite bilder och sådär för vem orkar läsa bara massa text? Oftast ingen, man vill blanda med lite fina bilder också och kunna lägga upp bilder på sig själv kanske, dagen outfit osv. Någon som har svar till mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback