Resumé av vecka 31

Veckan har flytit på bra, bebis har rört sig ibland mer ibland mindre men har daglig kontakt med varan vilket är den enda kontakten vi har. Som jag skrev var jag hos MVC denna veckan och skrev lite om mina värden och sånt, allt ser bra ut och låter bra. Som jag skrev hade mitt järnvärde blivit bättre, känns bra ! Har fått för mig att jag ska svälja ner järntabletterna med apelin jouice men tror det är det som orsakar min halsbränna så ska testa denna veckan att svälja ner med vatten ist och se om det blir någon skillnad.

Det stod om att är man Rh-negativ vilket jag är ska man ta extra prover osv för antikroppar och det har jag vetat sen jag fick reda på att jag var gravid att jag skulle få göra, hela min familj är det då både mamma och pappa är det vilket är väldigt ovanligt. Gustav är det inte så barnet kan alltså vara positiv, 50/50 och skulle barnet vara det så får jag en spruta och det var något mer som barnmorskan sa, för att vårt blod inte ska blandas då det isf kan bli komplikationer vid nästa gravidititet isf. Så det är ju bra att dom är noga med det. Sen stod det angående mamman att man skulle ansöka om havandeskapspenning om man har särskilt tungt arbete osv, vilket jag har men eftersom att jag bara har vikariatet fram tills sista januari så hinner jag liksom inte gå över det, men dom sa iof att jag kunde få feb också så kanske ska tacka jag till det och sen ansöka om havandeskapspenning? Kan man göra så tror ni? Det känns ju lite som att lura då, då får jag alltså betalt för att gå hemma. Men det är ju egentligen deras fel om dom nu skulle anställa mig tom sista feb då jag är berkänad att föda 2/3 hmmm.. ska kolla upp det kanske.

Barnet kan jag inte veta vad som hänt med, då jag tyvärr inte kan kika in och titta även om jag ibland önskar att jag kunde men enligt barnmorskan så var det skol exempel då det såg jätte bra ut med kurvan osv. Skönt att bebis sköter sig som hon/han ska.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback