Resumé av vecka 29

Resumé av vecka 29 är idag ( 28+6 )
 
Det står att jag i denna veckan bör känna tydligare en fot eller armbåge som "utbuktas" på magen men det har jag gjort i några veckor nu så det är inget nytt alls. Och folk känner som tar på magen när bebis sparkar, men det har dom också gjort länge :) så där var inget nytt i denna veckan, men att ämnesomsättningen skulle ändras och jag börjar svetts mer kan jag hålla med om. Har vaknat upp och varit näst intill dy blöt ibland och det är något nytt som kommit under denna veckan.
 
har även känt av att det kliat lite på magen ibland inte mycket håller tummarna att det inte är bristningar, man vill ju helst slippa det. Men vi får se, ser inget än så länge i alla fall, så det känns bra !
 
annars vad som har hänt i denna veckan är att jag känt en form av "mens värk" min syster dom tidigare fått barn sa att det är nog livmodern som töjer sig och håller på och att det då kan kännas som mensvärk. Men jag vilade och det gick över, har haft lite sammandragningar men inte mycket inga som märkt av iaf som några gånger tidigare. Ryggen har gjort ont till och från faktiskt, samt höger smal ben har känts som jag haft träningsvärk. Vet inte om det har med graviditeten att göra? Magen är lite trög efter hjäntabletterna och har varit väldigt orolig i magen denna veckan faktiskt, känns mig tung, slö och yr vissa dagar. Brösten ömar fortfarande inte ( vilket dom endast gjorde i början ) ingen mjölk som läcker eller liknande. Märker ibland att det nån typ av torkad mjölk på bröstvårtan som man liksom kan ta bort med hjälp av lite fukt eller som man skrapar lite med nageln på. Vissa har rekommenderat mig att liksom dra i dom och hålla på att massera bröstvårtorna för att vänja mig vid det men jag kan inte, mår liksom illa när jag gör det. Alltså inte för att det är äckligt eller så men jag vet inte nej det går inte, samma som att noppra ögonbrynen usch, vilken liknelse va? Haha
 
denna veckan har bebis hickat väldigt mycket, halsbrännan har jag inte känt av alls denna veckan vilket är himla skönt att slippa måste jag säga. Den har varit riktigt jobbig, veckorna innan. Köpte tuggtabletter mot det, usch gillade inte att tugga sönder .. Blää !
 
denna veckan började jag ta tag i barnvagns tittande, men har nog bestämt mig nu. För en brio happy med fyra fasta hjul i svart. Får se om det blir luft hjul eller pubkteringsfria hjul, inte bestämt det får kolla i affären. Men känns bra att jag kommit en bit på vägen med det i alla fall. Inte mycket mer jag kommer på som hänt i denna veckan, hoppas mitt järn värde har gått upp. Slutade dricka blutsaft i denna veckan ( då flaskan tog slut ) och äter bara tabletter ska till Mvc nästa gång den 27/12 för att kolla mäta och lyssna. Har köpt resesäng till bebis denna veckan, samt massa små burkar. pratat en del med andra gravida och mammor som nyss fått om massa saker också, vilket är kul och intressant ! 
 
Imorgon on går jag in i vecka 30 bara Max 12 veckor kvar tills vi ses lilla bebis, mamma längtar så otroligt mycket 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback