Just nu

Kollar jag på serie och äter varma mackor, fredags mys med mig själv idag blev det. Men snart kommer sambon hem igen och vi ska se på lite film så helt själv är jag inte.

Har nog tagit upp det innan att min sambo har väldigt stor umgänge och det har han alltid haft och spenderat väldigt mycket tid tillsammans med dom. Önskar ibland att jag och mina vänner också kunde haft det så, att allt var så självklart alla var alltid med och hade kul tillsammans. Vi har jätte kul dom gånger vi väl ses, men det är så himla sällan det faktiskt sker. Men man kanske tycker det ännu mer nu när man liksom inte har så mycket att göra. Jag jobbar, äter, sover, jobbar, äter, sover känns det som. Mycket mer hinner man inte göra och så är det för dom flesta av mina vänner också det vet jag och helgen är den tiden man har liksom "frihet" och då vill oftast dom flesta dicka för att koppla av och göra nått, det gjorde jag också till och från var aldrig den som var ute och drack mycket. Tröttnade ganska tidigt på det, framförallt den man fick körkort och flyttade till grann ön. Om man nu dricka och är på andra ön där dom flesta bor hur ska man då komma hem, taxin har slutat köra osv. Dricker mest vid speciella saker, om vi firar nån som fyller år eller vid påsk, midsommar osv. Saker som man firar, ibland så kan man ju spontan dricka såklart men det hör väl inte till vanligheten. Men det är typ då man ses i mitt umgeäng när man ska dricka, känns ibland som att man inte kan ses utan att göra det? Tråkigt tycker jag, för det har jag känt av nu. Att när man inte kan dricka blir man heller inte inbjuden nu mera, trist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback