Granen är klädd

Idag har jag som sagt varit ledig och tagit det lugnt här hemma fixat och donat. Ringde pappa och bad om hjälp med granen han är ledig varje fredag så han sa att han kunde, världens bästa som alltid ställer upp vilken tur jag har. Gustav frågade om jag skulle göra det själv när jag frågade han var yxan var och lät nervös haha han hade nog varken trott att jag klarade det eller tillåtit det. Så när jag sa att det var pappa som skulle lät han lite mer lättad över det, söt !
 
Vi har ju det inte så stort hemma som sagt så fick ordna ett litet hörne åt granen, tycker det blev helt okej. Har tidigare år haft mycket mindre gran, sån mini liten typ. Detta året blev det ingen stor men i alla fall en riktig gran som var lite mindre, vilket var kul. Att äntligen ha en "riktig" gran här hemma.
 
 
Här har vi den lilla bocken också, visst är den söt ! Hehe, just nu har jag lagt paket under granen som ligger tills imorgon då vi ska ha mini jul hos gustavs mamma och pappa. Med julbak, paket lek och trevligt sällskap. Julen är himla mysigt ändå och nästa år är bebis med oss, tror verkligen man kommer så som man gjorde när man var liten då, att julen är mer speciell. Julen är ju mest för barn, eller roligast för dom i alla fall. Tycker lite det är familjen och barnens högtid, man får tid tillsammans på ett helt annat sätt, tid för varan. 
 
Undra om vi bor kvar här nästa år och nästa jul eller hur det blir. Har i alla fall bestämt att nästa år ska vi vara med gustavs föräldrar, eller jag har bestämt det Haha. Min syster åker nämligen till Gränna varannat år där Wilmas farmor och farfar bor och det ska dom nästa år, eftersom hon också ska ha bebis i maj så känns det roligare om vi kan fira ihop med dom sen varannat år, annars hade det aldrig blivit ju.
 
så första julen för bebis kommer bli hos farmor och farfar, sen bor ju vi nära varan ( mamma och pappa bor på Hönö, ca 10 min härifrån alltså grann ön ) vi bor brevid gustavs föräldrar på Öckerö så man kan ju vara hos en varannatrt år just på jul men det finns ju andra dagar sen den man "ska" vara hos, kan man ju vara hos den andra på dagen tex. Det löser sig alltid men kul att tänka att detta är sista julen utan barn, sista nyår utan barn osv. Så detta året ska man kanske passa på att "njuta" ? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback