Inte mycket bloggande

Oj glömt bort bloggen lite nu, men när man inte har någon skrivlust till att skriva något eller någon tid så vad ska man göra? Ta sig tid, ja jag vet men har haft andra saker att göra faktiskt. Har börjat träna nu, eller ja börjat gå ut och gå/cykla och det är ett slags schema kan man kalla det som min kära vän putte satt upp åt oss som ville vara med, det går ut på att man MÅSTE gå en timma fyra dagar i veckan eller en halvtimmas cyklande och man får göra mer eller gå mer om man vill och då får man plus poäng, en halvtimma extra ger 5 poäng och en timma extra ger 10 poäng osv. Men man måste ändå gå minst en timma om dagen i fyra dagar i veckan. Sen får man inte få mer än 50 + poäng, det är det mästa man kan få på en vecka så man kan gå/cykla som mest 5 gånger extra ut över det man måste då..

Ganska bra eller hur? Allt som är billigt är ju bra haha, så om ett halvår ska vi börja på gym om vi håller detta nu då. Men jag tycker det är ganska bra, för att det tar en halvtimma för mig att gå ifrån min pojkvän och till färjan ( när jag ska till skolan tex ) sen tar det ju en halvtimma hem och där har vi en timma bara där, sen har man kanske lite extra energi och går en timma till senare eller också cyklar en halvtimma och det är så bra för det tar ungefär 15 min hem till mig och till färjan, beror på hur fort man cyklar man ah på ett ungefär och sen 15 min tillbaka till min pojkvän då så då har man en halvtimma där och det är ju som en timma så jag ser jätte positivt på detta och tror att det kommer gå super bra faktiskt, speciellt eftersom jag är så tävlings inriktad haha. Det är nämligen såhär att om man inte gör dom timmarna i veckan som man ska så ska man få ett straff av något slag, vi har inte riktigt bestämmt vad bara ..

Och sen den som gör det bäst blir såklart belönad med något, kanske att alla bjuder på middag eller något liknaden som alla går på tillsammans då så det blir både något kul man gör tillsammans och att den som vait duktig får något för det :) skit bra ! Jag har ni gått i tre dagar och fått 10 + poäng, men första veckan är ju alltid jobbigast när man inte riktigt kommit in i det, men detta ska nog gå vägen. Heja heja !

Nä nu känner jag att det börjar luka mat, så nu ska jag se om det är klart, ikväll blir det krogen/puben ja vad ska man kalla golfen för er som inte vet vad det är? Eh skitsamma, ska till golfen iaf och det är ett uteställe och lyssna på grym musik. Skulle egentligen kollat på nationalteatern idag som spelar inne i göteborg på trädgårn men det var lite för dyrt för mig, så det fick bli detta ist. Men är lite seg efter att ha drukit igår också men vafan, man lever bara en gång. Hörs en annan dag kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback