Hänt mycket på kort tid

Nu har vi besök ifrån örebro som sagt och därför bloggas det inte allt för mycket, jag har fullt upp med att prata  och att leka typ haha. Jenny säger att jag bara pratar hela tiden, men det kanske jag gör? Tre dagar har gått sen dom kom och mycket har hänt.. så eftersom jag inte bloggat så får jag skriva om det nu medans jag ändå har tid för datan, bakfull och trött som jag är.

Första dagen kom dom ganska sent så då gjorde vi inte så mycket, men snacka om sega.. det tog dom 8 timmar att komma hit, snacka om sega? när dom väl va här iaf gick vi ner till havet och skulle fiska krabbor eftersom Elin och barnen ville det eller ja alla ville nog det. Men dom sov så vi fick inga krabbor utan gick hem ist. Satt ute och hoppade lite på stutsmattan som barnen verkligen gillar. Liam gör massa volter och massa så duktig han är. Sen blev det mest till att sova, det gick inte att sova så mycket faktiskt vaknade halv 6 och var klar vaken men kunde sova till sist iaf.

Blev väckt av att Elin stod i dörren och tände och släckte, tände och släckte hela tiden för att vi skulle vakna, Putte drog bara täcket över huvudet ( vi sover i samma rum nu jag och putte ) men till sist kom vi oss upp för Elin skulle ner till golfen vid 12 för att veta vilken tid hon skulle öva in låten. Så vi gick och badade under tiden vi väntade, jag fick mig också ett dopp fast inte helt. Putte dök i och sen fick han bära runt på mig typ haha. Barnen och Elin fiskade krabbor, fast det gick inte så framåt idag heller. Iaf inte när jag fiskade, tror inte dom tycker om mig? haha. Elin fick ett par st men hade inget att lägga dom i så vi fick kasta i dom igen, men barnen tyckte det var kul att få se några krabbor. Sen glömde vi bort tiden helt och fick springa hem igen för klockan var 10 i 12 och vi skulle vara där som sagt klockan 12 så det blev till att stressa riktigt mycket. Men till sist kom vi oss ner iaf och fick reda på när hon skulle öva och hon hade tide mellan 20 i 2 till 2 typ så vi åkte hem igen. Alla satte sig på altanen, barnen hoppade på mattan och jenny låg och ville bli brun ;) Sjukt varmt idag, men det kan behövas så tråkigt väder som vi har hafft så. Vi satte ner båten i vattnet för att Elin skulle få åka lite men hon blev sjösjuk när vi åkte ( snacka om att inte komma härifrån ? ) Så vi åkte tillbaka och hämtade Jenny och Liam ist men Liam blev lite rädd när vi åkte fort så vi åkte sakta och kollade runt på alla maneter ist. Sen när vi kom oss tillbaka in igen var klockan nästan 20 i så vi fick springa nu också. Har vi ingen tidsupfattningn någon av oss kanske? Kommer sent hela tiden haha, nej men inte så lätt när ingen hade mobil att se tiden på. Tiden går fort när man har roligt helt enkelt. Så kom vi oss iaf ner till golfen så elin kunde få öva och det gick jätte bra för henne men själv tyckte hon att hon sjungde falskt, struntprat !

märker att jag skrivit så himla mycket nu så får korta ner det lite här på slutet (A) haha.. Sen när vi åkte hem så körde vi förbi mig så Elin kunde få prov ligga min säng haha. Sa te henne att den var så förbannat skön så hon var tvungen att provligga den. Efter det hände det inte mycket mer än att jag gick hem te mitt gjorde iordning mig inför kvällen och dom andra sysselsatte sig med andra saker.  Kom tillbaka till putte vid 4 tiden så gick vi ner till golfen vid halv 5 skulle sett linnea öva också men hann aldrig för putte var så seg :( Men vi kom oss iaf ner sen jag, putte och jennys pappa för att dricka lite öl och det satt verkligen fint. Elin, jenny och barnen kom ner vid 6 tiden då vi hade tagit plats så dom kom och satte sig med oss. Och alla andra satt borde brevid, det var ganska få som va bra som va med i år faktiskt. Elin och Linn sörensson var bäst enligt mig och jag hade ganska rätt eftersom man kollade på att Elin kom trea och Linn vann, värlig vinnare tycker jag.. bara 11 år och en sådan röst ! gud säger jag bara, grymt bra ! Det tyckte Elin också, dock tråkigt att inte Elin vann :( men hon tar dom nästa år haha. Eller vad säger du? Sen så blev jag för full och för galen typ, så förlåt alla verkligen ! Gjorde nog bort mig ganska mycket, haha.. sånt man får leva med helt enkelt.

Idag mår man väl inte för bra kanske, blir nog bara te att slappa idag iaf. Fyfan vad seg jag är.. nej nu orkar jag inte skriva mer. Känns som jag skrivit en hel bok vafan haha.. Jaja nu var det lite sammanfatting om vad som hänt iaf. Nu ska jag se på peter pan som alla sitter här och kollar på, åh se om putte lever han är nog inte så pigg idag heller skulle jag tro.

Kommentarer
Madde säger:

Gud vilken fin blogg du har, och du är riktigt snygg! kram :)

2009-07-18 | 18:57:51
Bloggadress: http://madeleinepetersson.blogg.se/
KalsongMorsan säger:

Ni är så snälla & låter oss bo här, leker med mina barn & är roliga :)

Du ba pratar haha första gången! haha & ni ba festar med min pappa ;)

2009-07-18 | 23:40:07
Bloggadress: http://kalsongmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback