Ingen bra dag

Ja jag sa ju igår att jag skulle skriva mer idag om mina två veckor utomlands men ja som ni ser blev det inte riktigt så. Efter att ha varit uppe nästan 24 timmar eller ah det var jag ju men jag sov ju lite under dom timmarna också men men, så vaknade jag ganska sent vid ett tiden ungefär, sms typ alla och frågade om någon ville med te stan men ingen hörde av sig tillbaka typ. Tillslut ringde Putte och vi betsämmde att ta 14:50 färjan då klockan var runt 14:23 så det blev snabba ryck. Under som två veckor som jag inte varit hemma har Putte lånat min moppe, dagen innan jag skulle åka hem fick jag sms om att den inte funkade. Men så var inte fallet utan det var bara en grej som hade fryst ( så har den gjort tidigare en gång, för ett år sen ungefär och det gör att den kör på full kas hela tiden, utan att man behöver gasa ) Så igår fick jag tillbaka moppen och idag skulle jag köra med den ( detta händer bara när det är minusgrader ) vilket det var idag, men vilket dock jag inte tänkte på så jag körde, inte långt innan jag märkte det då jag nästan körde in i en bil. Bromsade allt jag kunde men det hjälpte inte mycket eftersom mina bromsar suger, när jag kom in på grusvägen brast det totalt. Först körde jag över is och då tänkte jag " nu dör jag " för där körde jag med full kas över is och kunde inte bromsa eftersom då hade jag vurpat, när jag kommit över isen, bromsar jag allt jag kan igen men såklart ser jag inte den andra isen och det slutar med att jag ligger med moppen över mig, aj aj aj ! Kan lova att det gjorde riktigt ont. Bra början på det nya året inte sant? Första dagen man är hemma också, haha. Det hände inget alvarligt med mig, hade som tur var hjälp men skrapade upp båda mina knän och kunde kanppt gå, kan det inte nu heller men det är bättre. Det var båda knäna också haha , riktigt lyckat. Så har legat hela dagen och bara kollat tv och slappat tillsammans med Putte som gjorde mig sälskap. Moppen fick ett par repor, fram hjulet blev skevt och en kopa sprack inte så farligt som det kunde blivit. Nej nu ska jag gå och lägga min mina kän värker så det är inte sant, ska även in till stan imorgon med Putte fast denna gången skiter vi moppen haha. Sen ska vi förhoppningsvis träffa Theo också :) Så får hoppas på en bra dag imorgon.

- Hur var eran dag idag?

Peace and love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback