Analoga foton

Har lagt till en ny kategori som ni kanske ser, som heter "skolan" och jag tänkte eftersom att jag går media med inriktining foto så tänkte jag visa det jag fotar i skolan för er :) Vi har börjat fota analogt nu, vilket vi aldrig gjort innan så det var lite spännande vi fick inte framkalla i mörke rum och sådär utan det gjorde läraren men ändå. Man såg inte hur bilden blev utan man fick liksom tänka sig den innan, vilket var helt nytt eftersom digitalt är det som jag fotat mest med.

Kommer ihåg när man va liten och tryckte av med mamma och pappas kamera utan att riktigt veta och usch vilka fula bilder det blev haha. Men när jag gick i högstadiet fick jag prova på på elevens val att ha foto och göra hela prosessen med mörker rum och massa sånt, riktigt spännande. Att se hur bilderna riktigt växte fram, så det rekomenderar jag verkligen till alla som får chansen att testa på det. Tänkte visa några av dom analoga fotona vi tog i förra veckan.


jag och noomie


jag


jag


jag


jag


jag och noomie


julia och noomie


julia och noomie

Vad tycks?


Kommentarer
Therése säger:

Nice brudar! ;)

2010-10-05 | 18:00:20
Bloggadress: http://terranwallhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback