Vakna upp

Ibland förstår jag mig faktiskt inte på dig? När ska du vakna och inse fakta, det är som det är och vad han än säger så kommer han inte ändra på sig, isf skulle han redan gjort det. Så många gånger jag har ställt upp för dig och jag vet att även du gjort det för mig, men efter detta så har jag faktiskt börjat tröttan på dig och ditt sätt att vara. Alla gör vi misstag, ingen är perfekt och då menar jag ingen! Men det finns en gräns på hur mycket en människa orkar med och den gränsen är så gott som nådd nu. Att du inte ens inser hur du beter dig själv det är skrämmande, att du skiter totalt i alla andra som faktiskt bryr sig om dig och tänker på dig själv i första hand hela tiden det stämmer ganska bra in på dig nu mera. Ändå påstår du dig vara ödmjuk och att du tänker på alla andra först, ska jag skratta eller gråta? Det är sorgligt att se dig så här, och det gör så fruktansvärt ont i mig att se dig. Du är trasig och behöver lagas, men ist för att göra det så trasslar du in dig ännu mer i den skiten som du efter mycket om och men lyckats ta dig ur, tre ord ifrån en idiot och du tror blint på en förbättring. Du säger att det är svårt, jag förstår det. Ingen har sagt att det ska vara lätt, det finns inget bra sätt att göra slut på, det gör ont. Kärlek gör ont, så enkelt är det. Alla har vi varit med om det så tro inte att det är anorlunda för dig, sitvationen kanske är anorlunda men smärtan är den samma. Jag har också gråtit mig till söms, mått piss och kännt att livet inte har någon mening. Men jag har alltid haft en tro på att det kommer bli bra tillslut, att bättre tider är på väg. Att efter regn kommer solsken, om man inte vågar tro på något bättre så finns det inget bättre.. När du inte ens kan komma på en vettiga bra sak han gjort för dig, ringer det ingen klocka då? Vad är det att sata på, att hålla fast vid? Du är inget litet barn längre, det är din framtid vi prata om. Ta vara på den ist för att kasta bort den, du är en underbar människa låt inte en idiot som han få förstöra dig mer än vad han redan gjort. Det är ditt liv och du gör dina egna val, men jag är rädd att ditt val kommer sluta med att vi inte är vänner mera ..

Jag älskar dig men jag orkar inte se dig falla sönder en gång till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback