Förutfattade meningar..

Tänkte prata lite om förutfattade meningar som man har om personer man inte känner, det är inget man kan styra det har alla.. det är så vi fungerar. Vi gillar att stoppa in folk / personer i olika fack och alla måste tillhöra något. Ser man en kille med rosa tröja då blir han plaserad i ett "fack" som gay ovs ovs.. men varför alla dessa fördommar om folk man inte äns känner? Det är helt sjukt egentligen, hur orkar man gå och stoppa in allt folk man träffar i en massa "fack", jo för att vi som sagt fungerar så. Fick tex höra idag från gurra i klassen att han trodde jag var kaxig och allmänt stöddig, det va den bilden han hade om mig. Och jag hade typ samma tankar om honom, fast mer "hej jag är störst bäst och vackrast" vilket han verkligen inte är nu när jag lärt känna honom! Med detta vill jag bara säga att, varför ska man ha massa sånna tankar om alla, innan man lärt känna dom? Ge alla en chans vafan.. Man kan inte tycka om alla, liksom så är det. Vissa funkar man ihop med vissa inte, men dom här jävla "facken" ska avgöra liksom vilka vi är? någon mer än jag som tycker såhär? dela med er av era åsikter och säg vad ni tycker :)

Kommentarer
noomie säger:

asså ta gurra som exempel;)

2008-10-04 | 19:20:53
Bloggadress: http://noomies.blogg.se/
Emma säger:

svar till noomie: Ja varför inte? vi pratade ju om det och det va då jag började tänka på det? ;)

2008-10-05 | 15:56:05
Bloggadress: http://emmaludvigsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback