Min dag

Idag har jag varit i studion och tagit nya magbilder på mig, passade även på att ta lite andra bilder. Som jag sagt innan vet man ju aldrig om man ens blir gravid igen någon gång så känner att jag ska passa på att föreviga allt som går. Tur att jag har min fina vän Patrik som kan fota åt mig, dock trivs jag mycket bättre bakom än framför och tror det gäller samma med han haha. Sen åkte vi hem till Annie och mös tillsammans, riktigt härligt att prata av sig och umgås. Vi gör ju som sagt det allt för sällan, men det känns som vi börjar bli bättre på det faktiskt. Colin skulle sova när vi var där så han inte med någon bebis gos idag :( får gå dit och öva lite ( som jag brukar säga när jag ska dit ) han växer så snabbt lilla prinsen, stora killen nu 
 
Tänk att jag snart har min egen lilla bebis, detta är ju vårat "gängs" första bebis så han betyder ju väldigt mycket för alla och alla har varit väldigt engagerade i allt från den dagen Annie berättade för oss att hon skulle ha. Det är ju alltid något speciellt med första. Tror det är första och sista som det blir mest speciellt med faktiskt, vet när min moster fick sitt näst yngsta då var det första bebisen på den sidan släkten på typ 8 år och då blev det väldigt hysteri sen blev det svårigheter under förlossningen och Edvin hade navelsträngen runt halsen 3 varv och var nära att inte klara det så bra. Dom första timmarns visste dom inte om han skulle det eller inte, men han var en stark liten prins som kom till oss och han klarade sig helt utan skador. Han fick ligga på is bädd i 3 dygn men idag 5 år senare är han en frisk och glad liten pojk, han var fruktansvärt speciell för oss alla när han kom. Väldigt speciell för mig. Tror det är samma med Wilma, för mina föräldrar. Hon var deras första barnbarn, mitt första syskon barn och hon kommer alltid vara speciell för dom och mig. Därför tror jag att Gustavs föräldrar kommer få ett väldigt speciellt band till denna bebis ( det är deras första barnbarn ) och såklart för mig och Gustav, men tror inte det är samma med föräldrar man älskar nog sina barn precis lika mycket sen. Menar inte att mina kompisar eller föräldrar inte kommer älska denna lilla bebis men första är alltid speciell, tror jag :)
 
Nu är det dags att komma tillbaka lite i rutiner så dags att sätta klockan och lägga sig i tid, är fortfarande ledig men funkar inte att lägga sig mellan 03-06 och sova till 13-14 dagen efter när det snart är dags att börja sätta klockan på 07 igen. Tur att jag fick en månad till, skulle jag vara hemma från innan jul tills bebis kom? hade ju dött av uttråkning fy ! Nä det ska bli lite skönt att jobba lite till med tanke på hur länge jag ska gå hemma sen. Godnatt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback