Gravid

2013-06-29 14.14
Detta var dagen jag fick reda på att jag var gravid, idag är det 2013-01-11 och jag är i vecka 23 (22+4)
Som ni kanske märkt på bloggen har en kategori tillkommit och det är graviditet och det kanske många förstår nu redan varför, jo jag är ju som sagt gravid och har nu tänkt att dela med mig min resa som varit fram tills nu och som kommer vara fram tills förlossningen. En ny kategori och en ny handling i denna bloggen än vad den haft innan.

Eftersom vi bor på en ö och rycktet sprider sig ganska fort ( vilket jag märkte i sommras ) så spred sig även detta som en "löpeld" över öarna, då alla visste om det men ingen "vågade" fråga. Eftersom jag inte hade gått ut med det "officielt" och var inte ute speciellt mycket så folk kunde fråga heller, så blev det att ingen riktigt visste om det var sant eller inte.

Jag märkte att folk började lägga till en på instagrm och sånt där för att "snoka" och se om jag hade lagt upp nått eller inte, då jag är privat där så måste man ju be om att få följa mig vilket var lite "kul" att folk började göra och jag tror inte det var bara slumpen utan att folk var nyfikna. Vilket jag vet att jag själv också hade varit men när det handlar om en själv blir man lite mer ( jaha ) än när man gör det själv, Haha !Hade inte tänkt att lägga upp någonting om det men efter ultraljudet kunde jag inte hålla mig längre och la ut på både instagrm och facebook och då blev det "officielt" helt plötsligt vilket kändes lite konstigt faktiskt, det blev så verkligt helt plötsligt. Men sjukt kul också att inte "dölja" det utan vara mer öppen med det. Har aldrig döljt det heller på det sättet, utan har varit att jag valt ha större kläder så det tex inte syns och sådär. Men har folk frågat har jag ju inte sagt nej vadå? haha. Utan sagt ja såklart.

Hade tänkt börja blogga lite mer om det också, då det är en del av mig nu och mitt liv och därför börja med lite "vecka för vecka" skriva när jag går in i ny vecka, lite tips och råd. Mina egna tankar och funderingar kring allting och sådär. Vad tror ni om det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback