Resumé av vecka 30

Imorgon går jag alltså in i vecka 31, nu känns det verkligen som att det går fort. Vad händer? Haha nä men jätte skönt att det äntligen börjar ticka på lite samtidigt som jag vet att det är en bit kvar tills bebis finns här hos oss.
 
det stod att man kunde få ondare sammandragningar i denna veckan men det har jag inte känt av nått vidare, halsbrännan har dock ökat. Jag som skrev att jag inte kände så mycket mer säkert därför, typiskt ! Dock har jag härdat ut ist för att ta tabletter då jag tyckte dom tuggtablatterna var äckliga. Går fortfarande på järntabletterna så får se på torsdag när jag ska till Mvc vad dom säger om värderna. Hoppas dom gått upp så jag slipper göra nån undersökning.
 
barnet kan fortfarande vända på sig och det har märkts haha, den rör sig flitigt tycker jag kanske inte lika mycket man känner som innan men igår fick Gustav känna för första gången, va rädd att bebis skulle hinna bli för stor så är glad att han hann känna det. Tror nog han tyckte det var lite läskigt, men tror det va bra det blev mer verkligt för han. Nu är det nära, men ändå ett tag kvar. Tur är väl det då allt inte är riktigt fixat för bebis ankomsten än. Vi har bestömt oss för vagn nu äntligen, känns bra ! Ska beställa efter nyår då det kommer bli en modell av 2014. Det stod inte så mycket mer som ska hända i denna veckan, bebis växer och ska bli tjock ;) nått med rutiner kan skapas nu sömn rutiner alltså men när jag är aktiverad sover bebis när jag vilar är bebis vaken och så har det varit hela tiden nästan, tror jag.
Varit it förkyld hela veckan, nu börjar det bli bättre men inte helt 100 än. slö och tung i kroppen men man bli ju större så inte så konstigt, har märkt i denna veckan att man inte är så smidig som innan att man tänker att man kommer igenom tex mellan bordet och soffan men oj där var en mage i vägen, haha. Inget har svullnat upp än, händer eller fötter vad jag märkt i alla fall, växer mest på magen sen är det väll tuttar, rumpa och lår som också vuxit lite i så fall.
Mått lite illa i veckan också, men inget överdrivet mycket.
 
Har fått lite kommentarer angående brösten, att dom blivit större och ja det har dom nog kanske men ingen mjölk har kommit vad jag har märkt, alltså det har inte ömmat eller läckt något men det kanske kommer ändå? Inte så mycket koll på det. Gustav har tagit mer plats i sin roll som blivande pappa tycker jag denna veckan, pratar mer och mer, planerar osv vilket är jätte kul. Denna veckan har varit super bra, tycker jag.
 
igår fick även gustavs brors tjej känna när bebis sparkar, jag tycker det är lite läskigt ibland men härligt att få lite kontakt med bebis såklart. Tror ingen som inte varit gravid riktigt förstår vad som händer och sådär, många tycker nog att det är läskigt / äckligt typ. Men jag tycker det är häftigt, tycker jag.
 
Några bilder ifrån vecka 30 ( 29+4, 29+5 ) kväll och morgon.
 
Tack säger vi för denna veckan, vecka 30 och hej säger vi imorgon till vecka 31 ! Wiiie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback