Svar på era frågor

Här är svaren på frogorna jag fick in, blev inte så många vilket var lite tråkigt men men tack för dom som skrev iaf :)

Har du comviq? - Ja det har jag


Hur kom du på artistnamnet just " Esanna" ? - Jag vet inte riktigt, det bara kom upp i huvudet en dag när jag var ute och gick så tänkte jag att något av mina barn skulle heta det men sen tänkte jag att någon skulle "hinna före" med det så därför valde jag att ta det som mitt artist namn ist ;)

Vad är dina bästa tips för att träna upp sin sångröst? - Gå till en sång pedagåg och få hjälp med din sång om det är något som du gillar att göra, det är nog det bästa tipset jag kan ge

Känner du fortfarande sofijah? - Ja jag känner sofia, men vi ses inte så ofta som vi gjorde för några år sen. Nu blir det kanske en gång om året, men det är mycket trevligt och roligt när vi väl ses. Har dock inte så mycket kontakt, pratar någon gång ibland på msn och sådär men inte mer än så. Eftersom avståndet är så långt och hon nästan lagt ner musiken så blir det inte så mycket, vilket är synd men hon har ju sitt liv och jag har mitt.

Favvoglass? - Har nog ingen riktigt favorit men om jag måste välja så får det nog bli sorbe

Har du pojkvän? - Ja, Gustav sedan 08/10-09

Vad vill du med musiken? - Vill och vill, jag bröjade med musiken för att hjälpa mig själv kan man säga. Jag hade sjukt svårt att prata om känslor och genom musiken fick jag ut det jag kände och tyckte vilket hjälpte mig oerhört mycket när jag mådde dåligt. Nu mår jag bra, kan väl inte säga att jag mår jätte bra men jag mår inte jätte dåligt heller. Mitt liv är ganska stabilt och normalt nu mera vilket leder till att musiken har hamnat mycket på sidan av och att jag fått preoritera andra saker i mitt liv som fått större mening. Men klart jag tycker det är kul med musiken och det fortfrande en stor del av mitt liv, så man kan väl säga att jag vill hjälpa andra nu när jag lyckats hjälpa mig själv genom den. Många säger att dom känner igen sig i mina texter osv, så det känns ändå som om man hjälper några.

Är dina texter baserade på egna upplevelser? - Ja mina texter är självbiografiska och handlar om saker som händer eller har hänt i mitt liv.

Bästa som hänt dig? - Det absolut bästa som hänt mig är min pojkvän Gustav. Han är den underbaraste mäniskan som finns, jag trodde verkligen inte man kunde älska en mäniska så mycket som jag älskar honom, och han har verkligen visat mig att jag kan vara mig själv och bli älskad för den jag är.

När ska du fixa den där mappen då man kan ladda ner all dina låtar, nya som gamla?
- Jag vet att jag lovade det men min externa hårdisk där jag hade alla låtar har gått sönder och jag har inte fått tillbaka den än, därför har jag inte gjort det. Eller kunnat göra kanske man ska säga, men har lagt upp fler låtar på frizon nu som man kan ladda ner så in där och kika www.frizon.se/esanna

Har du några nya låtar på G? - Ja jag har ett par projekt, men det är hemligt än så länge så håll ögon och öron öppna :)

Hur många besökare har du?
- Unika besökare har jag väl runt 30-40 om dagen kanske men det beror på, skriver ju inte så ofta. Men ibland kan det vara runt 80 ibland kan det vara runt 20 så det är ganska olika

Tro du att du har många fans? - Ja, det finns nog en del små esanna fans :)


Har inte du gjort en låt med linnea nord?
- Nej det har jag inte gjort.

Vad är du mest nöjd med me dig själv? - Att jag står för det jag säger

Tycker du att du själv är bra på sjunga? - sjunga nej, därför jag ber andra sjunga i mina låtar haha, så det där med sång är inte min starka sida. Tror det är också mycket därför det blev just hiphop eftersom man inte behöver kunna sjunga men musiken har alltid varit en stor del i mitt liv, så hiphop var det som passade mig bäst.

Vad vill du bli när du blir äldre? - Det har jag inte bestämmt än, men har ett stort intresse för foto men är trött på att det ska bli lite tråkigt i längden, men får se vad framtiden har att erbjuda mig ;)


Kommentarer
Comviq säger:

Hej Emma,



Vi på Comviq är glada att du använder oss som mobiloperatör och hoppas att du är nöjd med oss. Vi tänkte passa på att informera dig om vår kostnadsfria tjänst Mitt Konto på http://www.comviq.se/mittkonto.html. Här kan du bland annat se din PUK kod, aktivera eller avaktivera telefonsvararen och hemligt nummer samt registrera ditt kontantkort. Du kan även skicka fria SMS och MMS inom Sverige.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Comviq.

2010-05-25 | 16:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback