Funderingar

Angående dagens ordspråk "Var dej själv, det finns redan så många andra" fick det mig att börja tänka lite.. Varför ska man vara någon man inte är? Liksom gud har skapat DIG för att du ska vara dig själv ingen annan? Och hur många är sig själva egentligen? Inte alls många skulle jag tro.. va tror ni? Fast jag tror nog man är ganska omedveten om det själv om man tex träffar en ny person som man vill göra gott intryck på så kan man ju bli en annan person eftersom den nya personen inte vet hur du är egentligen.. Smart för stunden kanske, men om ni tex sedan blir vänner ska du alltid behöva vara någon annan när du är med den här personen eller förändrar du dig helt för bara den här personen? Alla mänskor och vänner du hade innan då, va händer med dom? Jag tror ganska många personer beter sig såhär utan att tänka på det. Men jag tycker att man ska vara stolt över den man är och inte ta någon skit ifrån någon annan, gillar dom dig inte för personen du är så är det upp till dom! Man kan inte tvinga en person att tycka om en annan person, men man måste acceptera den andra personen för det! Man får tänka vad man vill, men man får inte göra vad man vill det finns inga rätt och fel, vill bara se om det är någon annan som håller med mig?

Kommentarer
terran säger:

håller med dig sörran <3

2008-09-07 | 21:39:44
Bloggadress: http://terranwallhult.blogg.se/
jenny säger:

du har helt rätt i det du säger, kloka ord emma :)

2008-09-07 | 21:50:59
Bloggadress: http://barajny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback