Björn grät ut hos Gry Forsell

När hajpen var som störst, med "Parlamentet", Melodifestival och "Morgonssoffan", gick Björn Gustafsson in i väggen. I en intervju med Dagens Nyheter berättar han om hur han plötsligt började gråta - mitt under ett möte med sina uppdragsgivare:

"Man ställer frågor och jag har svårt att fokusera. Gry Forsell som ska vara konferencier sitter bredvid mig. Jag märker snart hur tyst det har blivit i redaktionsrummet. Alla tittar på mig. Till slut frågar någon: Känner du att du klarar det här? Och jag kan inte längre hålla tillbaka tårarna. Gry sätter sig på knä vid min stol. Jag sitter framför hela ledningen i detta designade rum och gråter som en liten flicka i armarna på Gry Forsell, säger komikern."

Efter krisen drog sig Björn Gustafsson tillbaka och slutade göra intervjuer. Räddningen blev vännen Henrik Schyffert som såg till att han fick en manager som kunde hjälpa honom att begränsa sig och hålla stressen på en rimlig nivå.

- du klarar det här björn, alla är på din sida

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback