Nyår

Nyår brukar ofrast vara ganska överskattat, man tror att det ska bli så roligt och så bra men så blir det sällan. Men det stämde verkligen inte detta året, det blev så himla lyckat och jag är så glad och lycklig att lämna detta året bakom mig och blicka framåt.
 
Med dig vid min sida klara jag allt, för det är sant - kärlek övervinner allt. Nyår 2013

 
Året har bestått av toppar och dalar men skulle väl säga att året har varit till största delen dåligt faktiskt, började med att jag slutade prata med en nära vän då många misstag skedde. Det skedde faktiskt på nyår förra året, så det började väll inte jätte bra? Nyårs natten förra året gjorde jag och Gustav slut, eller slut och slut blev det väl aldrig men vi bråkade och sa det men pratade igenom det sen och bestämde oss för att ändå fortsätta, vilken start va? 
 
Inte den bästa, året fortsatte med ganska mycket jobb och festande ( för att vara jag ) brukar ju inte dricka speciellt mycket. Fick reda på att jag var gravid i juni då var det 20 veckors illamående, ett förhållande som gick upp och ner och en vänskap till alla vänner som låg i botten då många tror / trodde man inte kan / kunde göra nått som gravid. Vilket resulterade i att sommaren var fruktansvärt tråkig och jobbig, så detta året skulle jag inte kalla ett bra år alls. Så detta året kan bara bli bättre känner jag och jag vet att det kommer det om ca 2 månader är bebis här 
 
Hur sjukt är inte det, om 2 månader är jag mamma. Då är vi en familj, mamma, pappa och bebis.
 
I alla fall, tillbaka till nyår. Det var verkligen lyckat, vi har gjort lite varannart år har vi varit med mina vänner varannart år har vi varit med gustavs vänner. Första året var vi med mina vänner, där 12 slaget spenderades på akuten då Gustav ramlade i en trappa hos min kompis, slog i bak huvudet och svimmade ( året innan hade han skallat en högtalare och spräckt pannan, året innan det ramlade han i en backe och skrapade upp hela ansiktet ) hmm otur på nyår kanske? Dom två sista insesenaterna hände ju innan vi var tillsammans dock. På 12 slaget låg vi inne på akuten som sagt och var väll inte jätte glad över det, konstigt? Hade hellre varit kvar med vännerna och firat med Gustav såklart. Men så blev det inte och han lovade mig då att - nästa år ska jag gottgöra dig. Han var så söt och fin där och då ändå så det var lite mysigt ändå, men tråkigt såklart. Sjuksköterskorna hade fullt upp med annat än att hjälpa oss så han låg på en brits/ säng tills han tröttna och frågade om vi kunde åka hem? Så vi tog en taxi och åkte hem igen, tror vi sov hos mina föräldrar den natten bodde fortfarande hemma då. Vi blev tillsammans i oktober så hade bara varit tillsammans 2 månader när detta hände, då var allt fortfarande nytt, spännande och sådär pirrigt mysigt som det är i början. 


Nyår 2009

Året efter var vi med Gustavs kompisar, eller ja vi visste inte vart vi skulle vara alls förens några timmar innan vi kom dit faktiskt. Men det blev lyckat det året också, inga incedenter som hände det året iaf. Vad jag kommer ihåg, mer än att vi var jätte fulla och gustav ramlade nog ett par gånger.

min nyårs outfit 2010, körde på samma klänning detta året ;)

Detta året bodde jag mer eller mindre hos Gustav och vi hade i början av sommaren skaffat vår lilla bebis, Zera ( katt )

Hemma hos Wanter, tillsammans med bla Hanna och Peter ( peter är gustavs jobba kompis ) kände dom inte jätte bra här faktiskt så tyckte det var lite "stelt" men när man har en glad och go Hanna med sig så behöver man inte känna så. Hon är nog den roligaste och lätaste människan som finns, hur underbar som helst.( tjejen ni ser med blont hår )

Nyår 2011 var vi nog på var sitt håll om jag inte minns fel, vet att vi varit det ett år har inga bilder därifrån heller så måste nog nästan varit så. Då var jag med mina vänner hemma hos Oliwia ( där vi var iår också ) och han var någon annan stans, ingen aning om vart faktiskt.

Nyår 2012 var vi hemma hos Gustavs kompis simon ( men som var/är tillsammans med min kompis Malin och hon som bjöd folk så det var hos gustavs kompis men med mina vänner haha ) Men med en del av hans vänner också då han dels känner dom flesta och vissa av mina kompisar var/är tillsammans med hans vänner. Så det var liksom hälften hälften typ. ( det var ju detta nyår som jag pratade om ibörjan som slutade i en förlorad vänskap och nästan ett förhållande )

Nyår 2013 ( gårdagen alltså ) var vi hemma hos Oliwia som sagt och detta året var det MÅNGA folk där, jätte kul och det var också blandat. Här ute känner ju alla, alla eller så men man kan väll överlag säga att det var mina kompisar. Simon som hade det förra året var också där och det är ju Gustavs kompis ifrån början eller vad man ska säga, men han är ju plus one till min kompis Malin. Men det var jätte lyckat. Joakim och Noomie hade gjort all god mat, super duktiga och det var jätte gott oxfile med bakpotatis sallad och bea sås, till efterätt var det något gott gile aktigt med hallon. Vi lekte roliga lekar, som mitt lag van hihi, pratade, dansade, hade super kul och jag fick nyårs puss och hångel, inga nyårslöften detta året som jag sa innan 12 slaget eller så. Tror aldrig jag har haft nått riktigt sånt, sluta röka typ och lyckats hålla nogulunda. Pratade igenom saker med vännen som jag förra året slutade prata med, ville dock helst gjort det då hon va nykter. Kände att där och då kanske inte var riktigt rätt tillfälle men det slutade i alla fall med att vi bestämde oss för att "sluta fred" och försöka få tillbaka vänskapen vi hade då vi känt varan väldigt länge, sen vi var små då våra syskon är nära vänner. Så även om jag hellre hade tagit diskkutionen när hon också var nykter så kändes det ändå bra att prata igenom det, jag har släppt det för länge sen egentligen, det har varit jobbigt att ses ibland det tycker jag. Då vi har samma vänskaps krets det har varit lite, jaha ska hon dit ( om man pratat med någon och det bara varit hon och några där ) att man känt att, ja men då hoppar jag nog liksom och valt att inte gå dit. Och när alla har setts tillsammans har det också känts lite jobbigt ibland, men har inte varit arg över det på väldigt länge. Utan jag hade liksom gått vidare ifrån allt det, släppt det och fortsatt med mitt. Men som sagt kännt jätte skönt att vi fick pratat en del igår och valde att ändå försöka se om det kan funka, kommer väll aldrig bli som förr riktigt det har jag svårt att tro då både har förändrats väldigt mycket under detta året men det behöver inte betyda att det inte kan bli bra. Så det hoppas jag på, jag sa att jag var beredd att försöka om hon var så hur det blir. Vi bestämde oss i alla fall för att SLÄPPA det som varit helt och hållet och blicka framåt i stället för bakåt, gå vidare. 2014 kommer bli ett kanon år

Bilden är ifrån 2011 när Noomie fyllde 20 år. Några saknas dock men dom flesta är med <3


Kvällen slutade dock i lite mer kaos som gjorde att vi åkte hem då gustav blev puttad då han skulle gå imellan ett bråk och slog i ryggen ( som han har problem med sedan innan ) och fick jätte ont och ville åka hem så det gjorde vi vid 02.30 tiden någon gång, gick in till Gustavs föräldrar och önskade gott nytt år och pratade lite sen gick vi in och hade en perfekt avslutning på en väldigt lyckad nyår ;) ( bortsett ifrån bråken senare på kvällen då ) och somnade väl vid närmare 05-06.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback