Bra söndag

Igår fick pappa lite egen tid med sina kompisar och idag var det dags för mamma att spendera lite tid utanför hemmet vilket inte händer speciellt ofta nu för tiden ;) 
 
Var och träffade mamma, pappa, syster hennes sambo Micke och mosters lilla älskling Wilma. 
 
Jag åt plankstek på porslins talrik ;) mycket gott och att få komma ut och äta fin mat. Ja det har jag inte gjort sen nyår haha.
 
Så det var kul att få duscha, sminka sig och klä sig i annat än mjukis brallor och pyjamas haha. Men var på helspänn hela tiden och bara vänta på att det skulle komma ett samtal om att jag måste komma hem, men det kom i bilen på vägen hem faktiskt min duktiga bebis sover bättre nu. Har inte bloggat pga att när han väl sovit har jag också gjort det, varit ganska slut faktiskt. Men jag får den sömn jag behöver känner jag då jag verkligen somnar när jag är trött och han sover, annars är jag pigg och kan inte sova ändå om jag tänker "passa på" så då
är det ingen ide. Bättre att göra mat, tvätta, plocka, duscha eller bara ha lite egen tid när han ändå sover. Är Gustav hemma passar jag på att få komma ut lite, igår var jag ute och shoppade lite faktiskt. Var rea så köpte mig två par brallor för 419:- haha hur bra som helst !
 
har ju inte riktigt gått ner allt jag vill, men tanken är att börja träna senare. Men måste ju ha något som passar nu också, sen var det jeans och det kan faktiskt vara lite snyggt om dom är lite stora beroende på modeller då men. Tyckte jag var värd lite nya kläder :) kollade med lite kompisar om någon ville gått med ner men alla ät typ hemma och är snoriga, hur typiskt ? Men ringde mormor som redan var nere själv så mätte upp henne och shoppade, träffade även på mina två små kusiner som var med sin pappa och fikade. Kära svärmor hade varit nere dagen innan i affären jag var i och shoppat och visat bilder på Ture för dom haha så fick massa kommentarer angående han, min lilla groda.
 
Imorgon är det dags för utskrivning på sjukhuset och pappa Gustav kan äntligen ta sina pappa dagar och hjälpa mig lite här hemmaer Ture, även om det bara är jag som kan mata så kan han hjälpa mig med att ta han efter så jag kan få sova. Dom gångerna jag behöver det, så känns bra. Sen att dom får lite far och son tid kan vara bra för dom, längtar tills han blir större så vi kan träffa andra mammor med barn, komma ut lite. Igår var vi på besök för första gången, hos farmor och farfar och farfar höll Ture för första gången. Dom bor ju precis brevid så vi tog på han rejält med kläder, två filtar, mässa och ner i åk påsen som är en stor fäll sen fort in hehe, gick super bra. Eftersom Gustav var ute var det skönt att göra lite annat än att bara sitta själv, även om det är underbart att vara med min prins är man aningen rastlöst då jag varit inne nästan konstant sen jag blev inskriven på sjukhuset den 4/1 sammanlagt dom små stunder jag varit ute kanske motsvarar 1 dag så har jag varit inne över en månad, sjukt ! Inte konstigt man känner sig "uttråkad/rastlös" när Ture sover. Hade man kunnat gå ut och träffa folk hade det varit lite annorlunda :)
 
nu ska jag mysa mer prinsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback