1 november

Har varit hemma både igår och idag, har inte varit riktigt bra så valde att "ta igen" mig känt ända sen förra veckan att jag inte mått så bra men ändå gjort valet att gå och jobba för det brukar oftas bli bättre när man väl kommit upp ur sängen, någon fler än jag som känner så? Kommer ihåg ibland när man jobbade oregebunda tider eller gick i skolan att man " åh nej vad jag känner mig kass idag, tar bort mig från jobb eller sjukanmäler mig ifrån skolan " och sen famåt 10-11 tiden var man hur pigg som helst och blev nästan sur på sig själv för att man gjorde valet att vara hemma och i jobb fallet förlorande pengar för en arbetsdag och skolan att man kom efter en massa och fick frånvaro såklart. Därför försöker jag undvika att vara hemma så mycket som möjligt, det gör väl dom flesta människor tror jag för det blir faktiskt ganska segt ibland att bara vara hemma också, kan jag tycka.

Men under dessa dagar har jag iaf fått gjort en hel del på andra jobb fronten snart skickat iväg alla bilder jag hade till kunder och suttit med det, vilket var nog en 10 st kunder som skulle ha sina bilder. Väldigt mycket nu, så det känns ändå skönt att man fått gjort någon nytta när man ändå är hemma. Och som ni ser har bloggen blivit snyggare, den är under uppbyggnad ännu men på god väg. Alltid roligare att blogga när den är snygg, det blir faktiskt roligare på nått sätt.

Idag har jag som sagt hunnit med en del, skickat till massa kunder ringt lite samtal och sådär. Även hunnit göra lunch till sambon förut vilken lyx kan har när jag ändå är hemma tycker jag att man faktiskt kan anstränga sig lite när han är och sliter nere på sitt jobb. Handlat och fyllt kyl och frys med nya grejer, fixat med tvätt och disk och lite sånt små plock som är så himla tråkigt men måste göras. Jag har det ju ganska bra ändå när jag jobbar vid datan att under tiden bilder sparas ner kan jag inte göra så mycket annat än att vänta för att ta tag i nästa steg och det tar oftast ganska lång tid att spara ner bilderna ( 30-90 min ) och då kan man ist för att sitta och glo på skärmen, vika tvätt, plocka in och ut ur diskamaskinen osv. Så får oftast gjort mycket sånt när jag jobbar unde tiden jag väntar på att saker och ting ska bli klara.

Ikväll ska vi till Gustavs mormor som fyller 80 år nästa tisdag, då ska större delen av hans släkt vara där på hans mammas sida vilken är den sidan jag träffats minst och vi har ändå varit tillsammans i över 4 år. Men i min familj och släkt träffas vi väldigt mycket och har alltid gjort men det verkar inte vara riktigt samma här, vad jag förstått på dessa åren som vi levt tillsammans nu. Jag kan åka till min farmor och mormor utan att ringa, eller ringa dom ofta och prata och sådär. Inte rikrigt samma här, men det kanske är för att han är kille och jag tjej också jag vet inte? Vad tror ni att det beror på? Är det samma i era förhållanden? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback