Om Mvc

Allt gick bra hos Mvc, bebis låg med huvudet ner nu ( vet dock inte om det var fixerat så, utan hon sa bara att det låg rörligt ännu men att hon sa att man kunde hoppas att den ligger kvar så. ) har ju som sagt fått äta järn tabletter för att mitt värde låg ifrån början på 117 sen sjönk det till 108 och sist jag var där var det på 107 bara och när man var i vecka 28 som jag var då skulle man egentligen ta extra prover för det var så lågt. 
 
Min blodgrupp är RH- negativ vilket gör att man redan får ta massa extra prover för att kolla antikroppar osv, man får inte ha för mycket av vad det nu var. Så därför gav hon mig en "chans" att jobba upp kärnvärden till denna veckan då hon vet att jag tycker det är så himla jobbigt med blod och sprutor. Idag låg det på 123 vilket var jätte bra sa hon, det bästa jag haft men det beror ju på vem du gemför med men jag skulle fortsätta med tabletterna i alla fall. Tog först blutsaft då jag hade hört att dom ena tabletterna gav en tjej som är beräknad samtidigt som mig illamående, kräkningar osv det var precis som hon var magsjuk och eftersom jag mått så dåligt med illamående och det under halva graviditeten så kände jag att jag inte ville det igen, så försökte med blutsaft men det hjälpte som sagt inte, sen var det väldigt dyrt och jätte äckligt. Så jag var glad att slippa det, för dessa tabletter jag tar nu funkar jätte bra. Trög i magen är jag dock men inte så att jag har vidare ont av det, det påverkar mig inte speciellt mycket så känns som jag kan lika bra ta dom då.
 
 
 
 
 
Idag är jag i vecka 31 (30+4) och jag hade gått upp sammanlagt precis 8 kg, känns inte alls så farligt med 9 veckor kvar av graviditeten, men jag vet att man kan gå upp väldigt mycket på slutet och sen väldigt mycket vatten. Men det känns som att jag inte orkar "oroa" mig för det. Har heller inte ännu fått några bristningar någon stans vad jag sett i alla fall, så får hoppas att man kan undvika det också såklart men känner samma där som med vikten lite går jag upp så gör jag, får jag bristningar så får jag. Kan inte göra så mycket åt det? Smörjer mig på mage, bröst och ibland rumpa men absolut inte varje dag nån gång i veckan om jag kommer ihåg det typ. Så jag är inte så "noga" med det, men jätte tacksam att jag hittills inte fått något och hoppas ju såklart att jag inte får något heller. Vem gör inte det? Finns ju ingen som önskar det liksom, men finns nog folk som bryr sig om det mer än jag. Barnet väger ju nästan 2 kg nu, sen är det moderkakan nått kg sen vatten så har nog egentligen inte gått upp så mycket i mig själv. Ändå har jag inte gått ut och gått något, inte tänkt på vad jag stoppat i mig, inte tränat, ingenting sånt. Men det kanske jag får äta upp nu dom sista veckorna ?
 
nu jag vi även bestämt oss för vagn, så ska beställa så snart det bara går. Blir en 2014 modell så den släppts inte förens efter nyår så får åka in då. Känns skönt att äntligen bestämt oss för något, ett stort steg !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback