Förändringen och lite genom åren

Som jag skrev innan så skulle det ske en förändring, en del kanske redan sätt vad det var men vissa inte så jag tänkte visa här också för den blev ganska stor och jag har fortfrande inte vant mig riktigt. Men blev jätte nöjd, kändes som jag behövde göra nått nytt nu här ser ni resultatet :)
 
 
Efter att ha varit ljushårig i ca 4 år så kändes det som att det var dags att göra nått annat, har länge funderat på att bli mörk ( varit det innan, tom svart hårig ska visa bild ) Men då var det så fruktansvärt jobbigt att hålla på med den jävla utväxten som blev eftersom jag var så ljus i mig själv. När jag föddes så hade jag rödd hår, aldrig haft det där oranga som många har utan det var RÖTT när jag var bebis och jag har alltid tyckte att det varit jobbigt. Det blev ljusare med tiden mer åt det oranga hållet men ändå inte, sen började jag slinga/färga och fick ljusare och ljusare i mig själv och det röda har försvunnit helt. Som ni ser på bilderna åvanför så är detta min "vanliga" hårfärg kunde ha så ganska länge utan att det kom någon utväxt som märkte utan det smälte ihop väldigt bra, utväxten var aningen mörkare men inget som störde vidare mycket vilket passade mig bra då jag är ganska lat. Har varken råd eller ork att springa och färga hela tiden och det har varit så lätt att vara ljus. Det som är "blont" på bilden alltså några av slingorna är ju alltså inte så jag har egentligen utan det andra är mer min hårfärg.

I alla fall så har jag som sagt alltid tyckte att det varit jobbigt att vara rödhårig men idag är det inte många som kan tro att jag varit det som barn med det ljusa håret. Har fräknar på större delen av kroppen ( armar och ansikte mest ) men på sommaren kan jag få på benen och alla andra kommer fram väldigt tydligt. I ansiktet sysns det knappt på vinter halvåret att jag har det, sen räcker ju smink en del också men har alltid tyckte att det varit jobbigt att ha det. Jag har skämts för det många gånger speciellt när det varit sommar, får nästan alltid kommentarar som men gud va blek du är och typ många eller dom flesta av mina vänner bli väldigt bruna har dom tex sagt - man känner sig ju väldigt brun när man står brevid dig iaf och skrattat. Har aldrig tagit upp eller sagt till någon att jag tycker jobbigt tror jag till någon innan? Men jag vet att jag är jätte blek och att många/ dom flesta tycker det är väldigt fult att vara det. Men jag har lärt mig lite att leva med det, när jag var yngre var det betydligt jobbigare. Jag var alltid den som fick ha HÖGT solskydd ( det var ju pinsamt ) idag vet jag bättre än att ligga och gråta igenom nätterna för att man är sönder bränd. Och tar på mig hög solskydd utan att någon behöver tjata. Tror jag släppte det där med att tycka det var jobbigt när jag träffade Gustav och insåg att han älskade mig för den jag var, hur jag såg ut utan smink osv. Att jag kunde vara mig själv, då släppte det där tror jag. Kan fortfrande tycka att det är jobbigt såklart när vissa vänner tycker det är kul att stå brevid mig för att dom ska känna sig brunare osv, det gör jag faktiskt men det händer inte lika ofta längre så försöker att inte bry mig. Dom vänner jag har dom vet att jag inte blir speciellt brun på sommaren och har accepterat det, kul för dom att ha någon som alltid kommer vara blekare än dom själv för att vara brunast under sommaren är som någon sort tävling man ska vara det och man ska helst vinna, det kommer jag aldrig göra.


Här är en bild ifrån när jag gick ut 9an med mina två bästa vänner Janni och Noomie ( ingen snygg bild men vafan vem bryr sig haha ) älskar er <3

som ni ser hade jag mörkt hår här och ni ser ju utväxten. Dock är jag inte lika mörkt på denna som jag varit men här ser man ganska tydligt utväxten.

Här ser ni också väldigt tydligt på utväxten, här hade jag dessutom svart löshår i ( jag har alltså haft så mörkt hår ) Här blir jag sminkad till 9 ornas avslutning. På min skola så hade vi först avslutning i kyrkan som ni såg på bilden ovanför sen går man hem gör om sig tillbaka till skolan där man fixat en bil och åker korteg med alla 9 or på skolan ner till "centrum" här på våra öar klåva där en båt kommer och hämtar alla. Till båten är det en röd matta man får gå på och det är jätte massa folk där och tittar på alla, så får man blommor sen när alla bilar/fordon släppt av alla och alla är på båten åker man till en "hamn" där man går på bussar som ska ta en till en plats som är okänd för oss och firar en sista kväll, men underhållning ifrån skolan tre rätters och alla får olika priser osv. Jag visar er ist ;)

Janni och jag klara för att åka kortege, saknar dig min fina vän <3 ( usch för den utväxten haha )

här åker vi i bilen, det var jag en kompis som heter Jimmy och Janni. Jannis mamma körde :)
 
Framme vid röda mattan, där vi skulle gå av och få välkomms dricka av två värdar.

Här får jag blommor av mamma
 
Här åker vi iväf med båten ( hade inte med kameran som ni ser ifrån själva festen men har allting filmat på en dvd här hemma som alla fick ifrån skolan sen )

några av blommorna som jag fick va nära och kära :)

Fick även ett pris, inte alla elever som får det utan vissa som "utmäkt" sig typ. Detta var SJUKT jobbigt att hämta och jag vet att jag mådde så dåligt över det efteråt jag ville bara hem och kunde inte äta eller nått. Var nervös innan för att jag nästan visste att jag skulle få pris, men idag är det lite kul :)

Skulle ju egentligen bara visa utväxten men där fick ni lite mer ;) När jag kollar på dessa kort så kan jag inte rikrigt förstå hur fort tiden går. Mot då tills idag, det är som dag och natt.

Kommentarer
Elin säger:

Jättesnyggt, det passar dig verkligen :)

Svar: Åhhh, Tack :)
Emma Ludvigsson

2013-12-20 | 08:01:14
Bloggadress: http://nattstad.se/elinpetersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback