14e december 2013

Godmorgon, efter jag hade vilat igår så blev det inget mer skivande ;) var ganska seg igår, Gustav kände sig inte helt 100 och eftersom han varit borta på jobb så hade vi bestämt att vi skulle ha mys och slapp dag bara han och jag. Det behövdes lite sån tid kände jag, så vi käkade och kollade film tills vi somnade haha. Men var skönt att lägga sig i tid och bara mysa faktiskt, även om det kanske låter tråkigt.
 
idag ska jag fota min sista fotografering som det ser ut nu innan jul, sen blir det lite total julledighet faktiskt, tror det är bra. Sen kör jag så länge jag orkar och kan men har sagt fram till feb, så får vi se hur det blir. Gustav skulle antagligen till stan idag och köpa grejer till nya bilen, så tänkte passa på att följa med han så vi kan snabbt in och kika på barnvagn så han får se på riktigt och känna lite på det. Om han hinner idag,vet att han hade mycket att fixa men han sover fortfarande så vi får se. Sköt i alla fall upp fotograferingen till kl 15.00 idag i stället för kl 13.00 då slipper jag behöva känns stress om det nu blir stan. 
 
Jobbar ju ju min sista dag på förskolan på torsdag som jag sa, om det inte blir förlängt då kanske jag jobbar januari ut också eftersom jag ändå kan jobba är det kanske lika bra att passa på så man får pengar, för sen kommer vi ju leva på betydligt mindre. Men jag är inte orolig för fem öre att det inte ska gå ihop, jag har räknat på det och kollat och det handlar om vad man prioriterar och inte. Det blir nog lite annorlunda när bebis väl finns här, att man tänker på allt på ett annat sätt. Har ju som sagt fixat dom flesta sakerna till bebis, den största grejen nu är att bestämma oss för vagn men förhoppningsvis kanske det också blir av idag. Håller tummarna för det i alla fall, nu är det dags för lite frukost !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback