Tur i oturen?

Jag vet inte om det är tur eller otrut jag har? Tur i otoren kanske? Skulle ner till bilen för att köra ner till färjan, igår sa pojkvännen att han satte i nyklarna om jag skulle ha bilen igår jag tänkte inte mer på det men idag fick det sina konsekvenser då den hade låst sig själv och nykeln sitter i låset, jaha hur ska jag komma in tänkte jag?

Det var bara att traska in igen, reserv nykeln ligger ju hos mamma och pappa eftersom det är pappas gamla bil, det är blött och skit väder ute och jag har redan ramlat ett par gånger gå över till Hönö inte så lockande. Ringde till pojkvänen och berättade vad som hade hänt men eftersom han jobbar i Trollhättan fanns det inte mycket han kunde göra eller hjälpa mig med så han sa att han fick fixa det när han kom hem igen :(




Men tänkte jag måste ju försöka i alla fall, eftersom jag behöver bilen sen när jag ska åka till jobbet så ringde först till mamma och frågade om hon visste hur man kunde göra, fick inte mycket hjälp där utan det var pappa jag skulle prata med, jaha då var det bara till att ringa då. Ringde tusen gånger till pappa och min bror ( dom arbetar på samma jobb ) men ingen av dom svarade, kanske inte så konstigt heller dom brukar inte svara eller ja pappa brukar inte höra det när han jobbar samtidigt men min bror burkar därimot svara men inte denna gången. Ringde min syster och frågade om hon hade min brors andra nummer, tänkte att han kanske bara ha med sig en och att den jag ringde till låg inne men det hade hon inte, suck ! 

Tillslut svarade pappa och han sa att man kunde ta reserv nykeln och öppna med nykeln inte dosan, annars öppnar vi alltid med dosan och andvänder inte nykeln ni fattar? Han sa att larmet skulle gå och att man hade typ tretton sekunder på sig att ta ut nykeln och låsa bilen, sen låsa upp den med dosan då och den nykeln som hade suttit i låset, krongligt? Ja lite tyckte jag också.

Hade ju fortfrande ingen bil här hemma och kunde inte komma över till Hönö på något sätt så ringde till moster som bor här på Öckerö och är mamma ledig ( Edvin och Elias mamma ) tänkte jag kanske kunde gått dit och lånat hennes bil isf men hon hade ingen bil hemma men skulle ringa sin man och se ifall jag kunde låna hans bil för han jobbar och har sitt kontor inte långt här ifrån.

Fick ett samtal ifrån honom sen där han sa att han hade tjänste bil och han fick inte låna ut den, fuck vafan ska jag göra nu? Ingenting går som jag vill idag, men då sa han att han gärna körde över mig ifall jag ville? såklart jag vill, wiie ! Räddaren i nöden verkligen, så han kom och hämtade mig så jag fick åka hem till mamma och pappa, hämta reserv nykeln och sen släppte han av mig här igen och jag fixade det så nu är nykeln ute ur bilen och jag kan ta den till jobbet sen, puuh !

Men ja eftersom jag börjar tjugo i elva och har en lektion idag så var det ingen större idé att åka in till skolan idag som ni kanske förstår? För färjan gick klockan tjugo över tio hade den gått tio över hade jag kunnat ta bilen in och hunnit men detta för första gången vi har denna lektionen och komma sent första dagen, njaa ! Om det hade varit våran klass bara hade det ju varit lugnt men nu är det massa andra också. Så nej valde att stanna hemma, hektiskt morgon? ja det kan man minst sagt säga. Nu ska jag lägga mig i soffan och trösta mig själv med barnprogram, sämre start får man leta efter.

Lite av därför jag inte vågade åka in till skolan heller med bil, har haft sån otur hela morgonen typ så det hade väl säkert hänt något isf, typ krockat eller något nej det vågade jag inte riskera det var helt enkelt inte meningen att jag skulle gå ut idag. Undra hur det ska gå första dagen jobbet då? När jag jobbar själv asså, haha får hålla tummarna nu !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback