Tänk dig för innan !

Jag har tänkt på en sak som är riktigt dum att göra om man är i ett förhållande och kanske bråkar säger vi, det kan vara vad som helst men som man blir sura eller irriterade på varan iaf, så säger någon av er något i stil med - gör slut ist då.. Och det man vill ha som svar i den sitvationen är inte ett ja, okej det är slut utan ett - nej såklart inte, skulle jag aldrig göra eller något liknande. Men varför säga en sådan sak, helt idiotiskt.

Jag har gjort en sådan sak och jag ångrade mig riktigt ordentligt, men det är saker som bara kommer ur en utan att man tänker på vad man egentligen menar med det. Jag tror att människor funkar lite så, man vill liksom att folk ska tycka synd om en och så ist så "hotar" man med något som man tror är något som den andra personen aldrig skulle göra men så blir det bara fel av allting och det blir ist du som blir ledsen och det var inte alls så man ville att den kvällen skulle sluta.

Tycker det är så oerhört dumt att säga sånt man egentligen inte vill för att göra den andra personen osäker, för det kan bli så himla fel och då är det inte så roligt längre. Så tänk er för alla där ute, på allt ni gör och säger innan ni säger och gör det. Tänk först och säg sen, det brukar bli så himla mycket bättre då. Det behöver inte ha med pojkvännen att göra, eller just göra slut tog bara det som ett exempel. För det är en sån sak som när det tar slut så är det liksom slut, för mig är det som när man tänker på döden. Man får en sån klump i magen och man vill bara få bort det ur huvudet, det finns inte i ens värld att leva utan den man ser sin framtid tillsammans med liksom. Så vad ni än gör tänk er för innan, är det dethär du verkligen vill och inte något du bara säger..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback