9e oktober 2010

Godmorgon, sovit gott?

Det har dessvärre inte jag gjort, vaknat flera gånger av att jag sovit själv i sängen :( Gustav blev dåligare inatt och fick lägga sig i soffan flera gånger, men vaknade av att tv sattes på, han gick upp och kissade, hämtade dricka, la sig i soffan, kom tillbaka till sängen, gick till soffan igen osv. Men men, det är inte lätt när man inte kan sova och man är sjukt trött, har feber och ont i halsen så det gjorde mig inte så mycket. Ändå lediga idag så man kunde ta sig en lång sovmorgon, eller ja iaf Gustav som somnade vid sex tiden eller något. Jag har ju sovit till och från iaf så jag var pigg redan vid nio men eftersom han ändå skulle sova så gjorde jag samma sak.

Idag är dagen D för min sysrer, eller ja beräknade dagen för barnet ska komma men jag tror nog inte den kommer idag faktiskt. Hade varit coolt om den kom imorgon då det hade blivit 10/10-10 ganska fräkt eller hur? Man kan ju alltid hoppas, det ända jag inte ville var att den skulle komma igår och det gjorde den ju inte heller haha, men samtidigt hade det ju varit en fin 1 års present. Men hoppas på att den kommer imorgon, min syster tror på 16-17 men så länge orkar jag inte vänta. Vill att den ska komma NUUU ! Lilla bebis, jag blir moster för första gången wiie. Sen fyller ju Edvin år den 17 okrober också så dom får se till att klämma ut den innan. Sen fic ju moster Ulrika ( mamma till Edvin, som låten vackraste ängeln är till ) sin femte son Elias den 8 april, och moster Lena fick sin tredje son Melvin den 9 juli så då hade det varit fräkt om min syster fick den 10 oktober för då är det 8-9-10 och tre månade mellan dom också, sen får ju ungen också ett coolt födelsedatum inte alla som har 10/10-10.

Undra var det är som är där inne, micke ( min systers sambo och pappan till barnet ) tror stark på att det blir en kille men det brukar ju vara så att killar vill ha kille och tjejer vill ha tjej. Men han är super säker på att det blir en kille, eller så vill han det så gärna jag vet inte. Men ingen av dom tycker att det spelar någon större roll. Men dom flesta andra tror att det blir tjej, eller så hoppas dom på det bara för att alla andra har killar? Bara kill kusiner på mammas sida av släkten vilken är den sida av släkten vi umgås med. Har två vuxna tjej kusiner men dom har jag ingen större kontakt med så, träffas ibland när farmor fyller år eller så. Hon är den ända på pappas sida som vi har kontakt med typ, lite tråkigt men så är det.

Gårdagen var inte så spceiell som vi egentligen hade planerat men det var mysigt, massa gows med pussar och kramar så det var ändå bra. Hade planerat att gå ut på restaurnag och bio eller en hotell natt, men eftersom han var så sjuk så var det ingen idé att dra iväg någontstans. Men eftersom våra fredagar brukar se ut såhär om vi inte är ute och festar då, så var det inte så speciellt, fast ändå var det det :) haha. Det var en lyckad kväll iaf, och jag har världens bästa och underbaraste pojkvän ♥

Vi ska in till akuten sen, tror jag? Om Gustav vill gå upp någon gång och undersöka hans hals, han kan knappt svälja stackarn. Vet själv hur det är för det har hänt mig x antal gånger och det är bland det värsta som finns, usch. Så får hoppas att det inte är något alvarligt och att det går över, annars blir det nog lugn hemma kväll som det varit hela veckan nu när han varit sjuk. Får ta han om honom såklart ♥ Undra om man ska köpa thai eller pizza ikväll när vi är ensamna, annars lär det väl inte bli någon mat höhö.

Nä nu har jag leggat här i sängen och låtit magen kurra alldeles för länge, nu är det dags för mat. Hörs senare eller imorgon ha en fortsatt bra dag alla, puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback