Svar till Lisa

fråga:
hej Snälla svara !!!

jag söker sommarjobb, men behöver lite råd var kan man börja söka,!!, isåfall vad gör man sedan, när man ska skriva ett cv när man inte har jobbat tidigare, har du några tips om hur man kan göra!!

Jag hoppas att du kan ge några råd för det skulle bli trevlig så jag kan ochså börja söka sommarjobb.

svar:
Hejhej, klart jag svarar ;)

Ehm, jadu jag sökte ju genom ett jobb jag redan har nu så,  men när jag gjort det ett tidigare år vilket var en kiosk då så gick jag helt enkelt ner och frågade, bestämmde en tid för "intejuv" och sen var det klart typ. Du kan också skriva ett cv med lite om dig själv, intressen och om du har jobbat något stans tidigare, när du kan jobba osv.

Men det bästa skulle nog vara om du helt enkelt gick till dem ställen där du vill jobba och frågar, visa att du är intresserad och vill liksom så dom tar dig seriöst. Be om att få provjobba på stället så får dom avgöra sen :) Hoppas du hittar ett sommarjobb, lycka till

Kommentarer
lisa säger:

Tack för rådet,



Gillar din blogg!!

2010-03-08 | 21:20:04
amanda svensson säger:

hej

Har ochså en liten fråga angående sommarjobb,du jobbade väl i en kiosk hur mycket tjänade du på ett ungefär

2010-03-28 | 23:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback