Tankar

Medans min pojkvän är nere och grejer med sin båt som han aldrig verkar få klart haha, så sitter jag här och har lite smått tråkigt. Vet inte riktigt vad man ska hitta på, ändå har man varit borta i två veckor? Borde ju finnas massor med saker att göra, men tydligen inte. Putte kom förbi och hälsa på en snabbis förut, skönt att ses igen ♥ det kan gå riktigt långt ibland mellan gångerna vi umgås och ibland jätte ofta men oavsätt vad så vet jag att han alltid finns där för mig, han är en äkta vän. Han ställer alltid upp, eller ja när han kan iaf. Det är så skönt att veta att man han såna fina vänner som jag har, man behöver inte umgås hela tiden. Ibland behöver man tid ifrån varan också, men man vet ändå alltid att är det något så finns dom alltid där. Tack ♥

Har funderat lite och kommit på att det finns så mycket saker man stör sig på hos personer, men varför? Personer man tycker om varför slösa bort tid på att tänka på massa negativa saker ist för dom positiva? Man ska ta vara på den tiden man har tillsammans och njuta av det fina liver har att ge ist för att bli ovänner, vara arg osv. Visst man funkar inte ihop med alla personer och man får ha sina åsikter om vad man vill, men sina vänner varför ska man kasta bort något så fint som vänskap eller kärlek för kanske någon liten små grej?

kanske inte förstår riktigt vad jag menar? Hmm.. vi säger såhär som ett exempel jag är i ett förhållande och killen i fråga snarkar väldigt mycket, är det hans fel? Nej men ändå ska man hålla på att klaga över det och säga saker som kanske ; du höll mig vaken hela natten. Och han blir sur så drar han upp något som jag gör fel kanske äter med öppen mun och så fortsätter det och tillslut kanske det leder till att man helt enkelt inte orkar "bråka" och argumentera så man tröttnar och gör slut. Men av vilken andlening att killen snarkade? Hade man sagt så hade folk trott att man var knäpp ist hade det låtit ; vi funkade inte ihop, vi bara bråkade hela tiden. Det kanske är sant iof att man inte funkade ihop men varför ska man låta såna små saker kommer över något så fint som vänskap och kärlek? Det är ingenting som växer på träd, man måste ta vara på det man har för man vet aldrig när man förlorara det.

Vet inte riktigt om ni förstod bättre men för mig lät det bättre iaf, nu menar jag inte att detta är något som jag har problem med alltså exempelt med killen eller så. Men kom och tänka på det, man vet aldrig vad som händer därför borde man ta vara på det man har mer och sitt liv. Tänka på vad man gör och hur man gör det, så att man slipper skiljas som ovänner. Hat kräver mer enegeri en kärlek..

Kommentarer
Jazzy säger:

Till slut vet man nästan inte vad det var man började bråka om. :( Varför är vi människor så bra på att se alla fel hos alla andra, precis som du själv skriver, varför fokuserar vi inte på det positiva istället? "Pessimist ut i fingertopparna" beskrev en psykolog mig som, men är det bara jag eller är hela världen pessimister?

2010-08-09 | 16:33:50
Bloggadress: http://jazzyjazzy.blogg.se/
Patrikseline säger:

Great site

2011-10-26 | 10:13:50
Bloggadress: http://patrikseline.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback