Har allting en mening?

Ibland kan man verkligen undra, är allting förutbestämmt? Har allting en mening? Ibland vill jag verkligen tro det, men i vissa fall så tvivlar jag stark på det. Tex den tjejen som blev mördad nu på jul lovet, hur kunde det vara meningen att hon skulle dö? Hur kan "gud" om nu han finns vara så grym att han har bestämmt att en 18 årig tjej ska bli mördad?

Men i vissa fall så kan det vara bra att tänka - det va nog meningen att det skulle hända. Som tex om man träffar en person som var väldigt otippat som man aldrig hade trott man skulle ens prata med. Jag vet inte riktigt om jag tror på att allting har en mening, men någonstans så gör jag nog ändå det. Om det hände något dåligt så kanske det var tvungen att hända för att detta nu mycket bättre ska hända tex..

Vad tror ni? har allting en mening, finns ödet eller är det bara en slump?

Kommentarer
Jennie säger:

Jag fattar inte heller hur den personen kunde bara döda henne så , allvar med en sån flaska med :O

2010-01-10 | 22:32:22
Bloggadress: http://mackansfliicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback