Dubbelmoral

Detta inlägget kommer nog bli lite av ett " mina tankar och känslor " inlägg så ni som inte är intresserad behöver inte läsa vidare

Det är vissa saker som gör mig riktigt arg och besviken och det är folk, folk som inte vet hur dom ska bete sig och gör misstag efter misstag och förväntar sig att man ska stå där och ta imot dom med öppan armar när det passar dom. Alla folk gör misstag, du, jag, din mamma, din pappa .. ja alla gör det någon gång i livet. Men vissa lär sig inte ett dugg av sina misstag och gör bara om samma sak igen som om det aldrig hänt ifrån första början och det gör mig riktigt arg. När folk dessutom är falska och ska hålla på och ljuga stendigt gör det inte saken bättre, varför kan inte alla bara va sig själva? Jag har riktigt bra vänner som är ärliga och ställer upp för mig , det är jag riktigt tacksam för. Vet inte riktigt om jag får ut det jag vill med detta inlägget, för just nu är jag irriterad och små arg för att folk är så jävla blinda och egoistiska. Som bara ser alla andras fel men inte sina egna, sådan är nog alla men jag tycker iaf att man ska tänka på vad man gör själv också och inte bara vad alla andra gör. Åh vad tjänar det till att sitta och säga en sak men när man egentligen tycker en helt annan? Varför har folk sån jävla dubbelmoral hela tiden? Eller vill man kanske bara passa in och för att en person tycker så, så måste man själv också tycka så för att annars har man inget att prata om eller? Jag förstår inte sådan personer som har sån stor dubellmoral, visst man kan väl säga en sak och sedan ändra uppfattning, det gör vi alla. Men inte sitta och säga " jag hatar .. " åh sedan gå och krama personen? Det tycker jag är grymt fult, tycker man en sak så ska man stå för det också.. ärlighet varar längst. Alla ljuger ibland ( när jag säger alla menar jag självklart mig själv också ) Jag gör hur många fel som helst, eller har gjort.. men jag försöker iaf stå för det jag tycker och vara ärlig. För ingeting blir bättre av att ljuga, det har man ju lärt sig med tiden. Tänk va mycket bättre det skulle vara om alla bara kunde stå för vad dom tyckte och säga det till personen ifråga ist för att säga det till massa andra, som tex om man tycker någon är dålig på att sjunga men ändå går och lyssnar på personen, sen säger till sina vänner åh va dålig personen är osv.. varför inte bara säga det dirket till den? Eller säga det på ett snällt sätt ist för att springa te massa andra och snacka, allt kommer ju fram förr eller senare ändå.

Jag vet inte om jag fick fram något med detta inlägget, kände bara att jag behövde skriva av mig min irritation lite för jag är trött på folk som har dubellmoral till allt och inte kan stå för det dom egentligen tycker för att, ja vad det nu är för. Jag är säkert dubbelmoralisk med vissa saker också, ingen vill väll säga allt som dom tycker och tänker i alla sitvationer. Men det hade varit så mycket lättare om folk bara kunde vara lute mer ärliga mot sig själva.

Kommentarer
Anonym säger:

När en person har sån stark dubbelmoral så kan man ju aldrig vara säker på att det den säger till en själv är sant... Alla ljuger och man kan aldrig vara säker på att det som sägs inte är en lögn.

2009-08-23 | 23:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback